Tandläkaren

Var till tandläkaren igår. Har en tand som gott sönder på mitten, alltså halva kronan är av och har riktigt j-vla ont. Ringde igår och fick komma upp på eftermiddagen (måste säga att dom är inte så trevliga i telefon på folktandvården). Tanden som har gott sönder var inte den jag hade ont i =(. När den gick sönder så tog den med sig en bit ifrån tanden bredvid, och i den tanden hade då en nerv hamnat i kläm så därav tandvärken. Det jävliga är att nu måste jag rotfylla tanden bredvid den som är trasig =( och det är inte billigt kan jag lova. Skulle gå på ca 3000 kr. Så igår gjorde hon nått provisoriskt bara så skulle jag få komma tillbaka i början på april. Så igår kostade det 600 kr och sen blir det 3000 kr..SUCK & MORR..plus att jag sen måste laga den tanden som jag trodde var boven i dramat..blir några väldigt bra månader framöver, eller INTE..ghaaaa!!

Har precis lämnat Liam på dagis. Ska ta och städa ihop lite här för om en stund kommer Tessa & Melvin på besök =D


Kommentarer
Postat av: Emelie

Välkommen till klubben, jag har också bitit sönder en tand, och kommer å dra ut den men hade inflammtion så nu äter jag pencillin.

Sen ska jag tillbaka på tisdag!

2009-03-18 @ 12:41:21
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jadu och jag som verkligen inte har nå bra tänder alls, har varit där några gånger nu =(

BLÄ!

Men detta får verkligen bli sista gången känner jag..



Ja SVINDYRT är de verkligen, inte så man har lust att gå dit fler gånge iaf..



Ja de är bara bra med oss.. Full fart..

Hur är de med er?

Ska bli skoj att komma på Tessas party och se kläderna.. ;)

2009-03-18 @ 17:39:40
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ne de är inge kul med tandläkare.. =(

Men tur att jag har en bra tandläkare för har alltid haft tandläkar skräck!!



Ja de ska bli skoj, vill föresten boka ett party själv längre fram ;)

Kanske i maj nån gån?



Ja Thilde hon är också trotsig..Dom har ju sina stunder..

ha d bra, Kram

2009-03-18 @ 19:36:26
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å stackare! Fy f*n vad det känns som onödiga pengar, även fast det är nödvändigt!

Kraam

2009-03-18 @ 20:28:34
Postat av: Torparfrun

Visst e det underbart, jag har klippkort där. Så illa att jag skulle få billigare tack vare den nya regeln gällande tandvård =(

2009-03-18 @ 21:37:00
Postat av: Anonym

O, då kommer de ett datum och de sen.. :)

Kram

2009-03-19 @ 08:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0